otkrivene nove vrste biljaka i zivotinja

Otkrivene nove vrste biljaka i životinja

Plava tarantula i kijajući majmun

Pripremila Dragana Jovanović

Kada bi vam neko rekao da su naučnici otkrili nove vrste biljaka i životinja, da li biste se iznenadili? Koliko vam se puta dogodilo da se u spostvenoj bašti susretnete sa do sada neviđenim insektom ili cvetom, koji su i te kako poznati nauci i biologiji, a zamislite samo otkriće potpuno novih nepoznatnih vrsta živog sveta na našoj planeti…

Jedinstvena lista novoimenovanih životinja i biljaka se objavljuje svake godine od strane Međunarodnog instituta za istraživanje novih vrsta u američkoj državi Arizoni. Prošle godine je upisano preko dve stotine novih biljaka i životinja od strane naučnika, a mi smo izdvojili neke zanimljive primerke.

Kijajući majmun

Ova vrsta majmuna neobičnog naziva je otkrivena od strane naučnika na visokim planinama Burme. Kijajući majmun ili majmun koji kija spada u ugrožene životinje, a ističe se svojim neobičnim izgledom. Naime, majmun koji kija ima belu bradicu i izražen prćast nos, a kada je kišno vreme, počinje da kija. Otuda i naziv za ovu životinjicu.

Plava tarantula

Ova novootkrivena tarantula je veoma upečatljivog izgleda, a njeno stanište je daleka Južna Amerika. Naseljava planine koje se nalaze u istočnom Brazilu, a njeno telo prekrivaju dlačice izrazito plave boje.

Noćna cvetajuća orhideja

Ova neobična biljka latinskog naziva Bulbophyllum nocturnum slučajno je otkrivena u Papua Novoj Gvineji. Naučnike je fascinirala lepota noćne orhideje i šarolikost boja kao i činjenica da samo uveče cveta. Noćna orhideja svoje cvetova ponosno pokazuje svetu tek nešto oko deset sati uveče i pažljivo ih zatvara pred zoru.

Nepalski mak

Ova biljka se može pronaći na Himalajima. Nepalski mak je neobičan jer su mu cvetovi izrazito žute boje i cveta samo u jesen, kada počinje sezona tamošnjih monsuna.

Bonair otrovna meduza

Ova novootkrivena meduza je pronađena u blizini holandskog karipskog ostrva Bonaira koje je poznato po predivnoj i šarolikoj prirodi. Bonair otrovna meduza je veoma živopisnih boja i za sada se zna da je pored toga što je otrovna, njen ubod veoma bolan po čoveka.

Foto: publicdomainpictures