vode ispod povrsine Evrope

Vode ispod površine Evrope

Da li ispod ledene površine Evrope teku reke?

Jedan od najpoznatijih meseca u orbiti Jupitera, koji je otkrio sam Galileo Galilej, jeste Evropa. Iako je površina ovog meseca prekrivena ledom, naučnici smatraju da se ispod tog leda nalazi voda. Izgleda da je ovaj mesec sledeća destinacija NASA naučnika…

Ovaj misteriozni mesec u orbiti Jupitera, uvek je privlačio pažnju naučnika. S obzirom da je u naučnim krugovima Evropa smatrana za najboljeg kandidata za kreiranje života u našem Sunčevom sistemu, pored Zemlje, ne čudi novi potez NASA agencije.

Do sada, postojale su samo teorije o postojanju tečnosti na ovom mesecu, ispod ledene i neprisupačne površine. Da bi ove teorije bile potvrđene ili opovrgnute, NASA razmatra mogućnost slanja dve letelice-robota koje bi to utvrdile.

Istraživači pri JPL-u (Jet Propulsion Laboratory), u NASA, već rade na razvoju koncepta misije koja bi započela 2020. godine i koja bi trajala do 2026. godine, kada bi dve letelice stigle do Evrope. S obzirom na plašt radioaktivnosti koja okružuje ovaj mesec, ova misija pred sobom ima veliki izazov. Misija je dodatno otežana zbog toga što ova dva robota-letelice neće imati zaštitni sloj koji će ih štititi od radijacije, tako da će cela misija morati da se završi za sedam dana. Kako mnogo stvari može da pođe po zlu, NASA se odlučila da u startu planira misiju sa dve letelice – jedna glavna i jedna kao podrška.

Iako će ova misija predstavljati potragu za mogućnostima života van planete Zemlje, po rečima zvaničnika NASA, ne očekuje se da otkriju i prikupe znake trenutno dostupnog života na Evropi.

2026. godina i nije tako daleko, pa se možemo nadati da ćemo imati priliku da uživamo u snimcima iz dalekog svemira.

Fotografija: NASA/JPL/DLR