nova planeta kepler 22b

Otkrivena nova planeta Kepler 22b

Moguć život na njoj

Nedavno je Američka svemirska agencija saopštila informaciju da je otkrivena nova planeta po imenu Kepler 22b. Kako je svemirski teleskop Kepler otkrio da postoji nova planeta van našeg sunčevnog sistema, po njemu je simbolično i krštena novopridošlica…

Po svemu sudeći Kepler 22b je zaintrigirala kako naučnike tako i obične smrtnike, jer sama pomisao da postoji još jedna planeta na kojoj je možda moguć život je neverovatna. Ovu planetu su astronomi prvi put primetili pre tri godine. Kako su je videli da tri puta prolazi ili tranzituje ispred svog sunca, vrlo je verovatno da Američka svemirska agencija može i da potvrdi da je moguć život na njoj. Kako objašnjavaju naučnici, ne mogu sa sigurnošću da potvrde činjenicu da je život zaista moguć, ali mogu da iznesu tvrdnju da planeta ispunjava osnovne uslove za život.

Pošto planeta Kepler 22b ima orbitu na pravoj razdaljini od svoje zvezde, to znači da na njoj može postojati voda, a gde je voda tu je i život, kao i da su temperatura i atmosfera prikladne za život. Naučnici međutim, još uvek nisu otkrili da je planeta Kepler 22b tečna, stenovita ili gasovita. Ono što je zanimljivo jeste da je Kepler od naše planete zemlje veća 2,4 puta. Orbitu oko svog sunca prelazi za dvesta devedeset dana.

Kepler 22b nije jedina planeta na kojoj je moguć život. Postoje još dve planete koji su otkrili francuski i švajcarski astronomi.

Foto: publicdomainpictures