kazino dzek

Osvrt na savremene američke dokumentarce

Tokom oktobra u Maloj sali Doma kulture Studentski grad će biti prikazana tri dokumentarna filma, sa početkom od 21h, u okviru kratkog osvrta na savremeni američki dokumentarni film.

U pitanju su filmovi koji otkrivaju naličje događaja koji potresaju svet: dva filma jednog od najuticajnijih dokumentarista današnjice, Aleksa Gibnija „Kazino Džek i Sjedinjene monetarne države“ (17. oktobar) i „Ćutanje božje kuće“ (31. oktobar), kao i debitantnsko ostvarenje aktiviste za zaštitu životne sredine Pitera Džeja Brauna pod nazivom „Ispovest eko-terorista“ (29. oktobar). Ulaz je slobodan.

Programska satnica:

Četvrtak 17. 10. u 21:00, Mala sala

KAZINO DžEK I SJEDINjENE MONETARNE DRŽAVE r: Aleks Gibni

Šokantan primer istraživačkog novinarstva i dokumentarističkog prikaza anomalija američkog političkog sistema. Film prati genezu i put od uspona do potpunog kraha američkog super lobiste Džeka Abramofa i njegovih saučesnika. Gonjeni najnižim porivima gramzivosti, obesti i beskrupuloznosti, nisu prezali da prevarama i korumpiranjem ogromnog broja američkih kongresmena, steknu bogatstvo na račun svojih naivnih klijenata kojima su obećavali naizgled nemoguće političke usluge.

Utorak 29. 10. u 21:00, Mala sala

ISPOVEST EKO – TERORISTA r: Piter Braun

Viđen očima aktiviste Pitera Brauna, Ispovest eko-terorista pruža gledaocu jasniju sliku života među samozvanim spasiocima životinja i morskim pobunjenicima koji su oblikovali zeleni pokret kakav mi danas znamo i volimo. Ovi ekstremisti ponosno nose njihove piratske simbole, izvodeći izuzetno prkosne poduhvate na otvorenom moru. Njihova flota udarnih plovila nanosi štetu lovcima na kitove, ilegalnim ribarima koji koriste mreže i lovcima na foke širom sveta. Grupa ogrubelih likova iskazuje hrabrost i lukavstvo, dok se upušta u konflikte koji uključuju potapanja, invaziju na plovila, hapšenje i mnogo sudara plovilima.

Četvrtak 31. 10. u 21:00, Mala sala

ĆUTANjE BOŽJE KUĆE r: Aleks Gibni

Film istražuje tajne nezakonite aktivnosti oca Lorensa Marfija, harizmatičnog sveštenika iz Milvokija, koji je zlostavljao 200 gluve dece u školi koja je bila pod njegovom kontrolom. Film dokumentuje prvi javni protest usmeren protiv zloupotrebe od strane crkvenih zvaničnika u SAD. To je dovelo do suđenja koje je trajalo tri decenije, a završilo se tužbom protiv samog pape. Istrazi su pomogli i dokumenti iz tajne arhive u Vatikanu koji su prikazali da je i sam papa odgovoran, ali da je takođe i bespomoćan pred licem zla.